Hlavní stránka | Novinky z výzkumu | Kniha 47 odstínů české společnosti míří k respondentům Proměn
Ještě před návštěvou tazatele dorazila letos k našim respondentům jako dárek kniha 47 odstínů české společnosti – populárně naučná publikace o více i méně známých trendech, aktuálních problémech i drobných zajímavostech české společnosti. Co je o knize dobré vědět?
Kniha prozradí informace například o tom, jaký mají Češi vztah k menšinám, jak se nám žije v panelácích, jak si vybíráme partnery nebo jaký vedeme sexuální život. Dozvíme se ale také o okolnostech rozpadu Československa nebo o tom, jak si Češi představují demokracii.
Seznam kapitol i úryvek z knihy jsou k dispozici na samostatném webu knihy.
Na knize se podíleli jak členové výzkumného a realizačního týmu výzkumu ze Sociologického ústavu AV ČR (Pat Lyons nebo Petr Sunega), brněnské Masarykovy univerzity (Tomáš Katrňák nebo Petr Fučík) a agentury Median (Daniel Prokop), tak řada dalších českých společenských vědců.
V jednom ze svých červnových čísel ji časopis Marketing & Media vyhlásil knihou týdne. I když je kniha určena hlavně široké veřejnosti, doporučuje ji časopis také novinářům nebo lidem z oblasti politického marketingu.
47 odstínům je věnovaný také videoblog Reflexu.
K prvním čtenářům knihy patří bývalý diplomat Petr Kolář. Kmotrem knihy se spolu s publicistkou Petruškou Šustrovou stal v prosinci 2015 na slavnostním křtu.
Aby do současné podoby české společnosti mohli díky knize nahlédnout i lidé ze zahraničí, chystá se na konec roku 2016 anglické vydání.
Jeden ze dvou editorů a autor mnoha kapitol je Pat Lyons. Pat je původem z Irska a českou společnost poznává osobně i odborně už přes deset let. V minulosti se věnoval například tomu, jak dnes vnímáme události Pražského jara.
Na otázky o Češích odpovídal Pat v rozhovoru pro časopis Xantypa.